tirsdag den 29. september 2009

Hurra, jeg er i live!

Bare rolig, jeg har det fint igen. Sikkert noget jeg havde spist.

Der er ikke sket det store i dag. Har ryddet lidt op og andre kedelige ting.

Så jeg vil introducerer noget nyt. Noget jeg kalder "Du store Kineser". Ting som er anderledes i Kina. Her kommer den første.

DsK#1
I taxa'er er det yderst sjælent man kan finde dimserne til at clicke sikkerhedselerne ned i på bagsædet af taxa'en. Jeg kan tælle på 1 hånd hvor tit de har været der :)

mandag den 28. september 2009

Syg

Lå hele natten med feber og badet i sved. Æv.

Orker ingenting og har kun læst og set film hele dagen.

søndag den 27. september 2009

Elsebeth skulle på arbejde og jeg følte mig lidt sløj.

Om aftenen spiste vi på Ganges med HC, Maja og Julle. Der er en præmie til den der gætter hvilken slags mad man får der :)

lørdag den 26. september 2009

Tømmermænd



ADVARSEL: Tsing Tao øl giver forfærdelige tømmermænd! Elsebeth, Stine (Elsebeths kollega, husker i nok) og jeg tog til "Gaobeidian Funiture Street". Der var rigtig mange fede kinesiske møbler. Stine købte en vase og en stige, Elsebeth og jeg venter til vi flytter ind i den nye lejelighed.



Aftenen gik med pizza og DVD.

fredag den 25. september 2009

What bar?

Elsebeth, Stine og jeg tog i byen for at høre lidt live musik. Vi startede med at spise lidt lokalt mad i nærheden. Fiskesuppen var god, øllene store og vi havde bestilt alt for meget mad.
På "What bar" drak vi flere øl og hørte sjov kinesisk rock.
Da kroppen var fuld af øl skulle jeg på toilet. Min første tur på det offentlige toilet. Starter dårligt med at gå ind på dametoilettet. De blev ret sure og jeg blev lidt forvirret, fandt dog hurtig ud af at jeg nok skulle gå. Så har man prøvet det.

torsdag den 24. september 2009

Muji og IKEA

Så er jeg flyttet over i "Central Park", dog kun midlertidigt.

Om aftenen tog Elsebeth og jeg i Muji (japansk butik) og i IKEA for anden gang på en uge! Jeg ville købe en is for 1 RMB, men der var udsolgt. Til gengæld fandt jeg min første penge i Kina. 5 RMB lå på gulvet. Det må betyde held.

tirsdag den 22. september 2009

Tennis og mere mad

Spillede tennis med HC på den danske ambassade, godt med lidt motion. Har også købt mig en basketball, så jeg kan spille lidt 1 mod 1 med evt. gæster :)

Efter tennis spiste vi hos HC, Maja og Julius. Deres Ayi (hushjælper) havde lavet lækkert kinesisk mad.