tirsdag den 23. marts 2010

forår og 5 minutters basketball

Varm og rart udenfor og solen skinnede. Så skulle jeg da lige spille basketball nede i gården. 5 minutter efter vred jeg om på foden. Æv.


En fyldt undergrund. :)

søndag den 21. marts 2010

sandstorm, ja ja

http://politiken.dk/udland/article928884.ece

Det er da støvet, men så slemt var det nu heller ikke.


Og så lidt fotos fra min vandretur i onsdags.



Den flotte by Cuandixia.



Et lille tempel, hvor man kan bliver gravid...jeg gik IKKE derind.



Mere af byen.


En fin kinesisk ovn.


Dem der boede i det hus højst oppe af bjerget var de rigeste i byen engang. Nu bor der ingen der, men huset bliver vist frem.

Jo større dørtærskel man havde i sin port, jo rigere var man. Man skulle jo tro at nogle så ikke ville kunne komme ud af porten?

Når støvet har lagt sig, håber jeg meget på, at forået kommer! :)

søndag den 14. marts 2010

Forår i Beijing...

...troede jeg.


Lørdag var det rigtig lækkert vejr. Solskin og meget forårsagtig. Vi besluttede at vi ville sove længe og nye dagen. Søndag kunne vi så tage ud på vandretur.


Her ser vi en skole hvor krigermunkene træner (eller også en restaurant, hvad ved jeg)


Vi går op af det sneklædte bjerg. På toppen er der et rundt tårn. En del af den store mur. Her fyrede de fyrværkeri af for at advare de andre mod angreb.


Elsebeth oppe i et firkantet tårn.


...og ovenpå toppen af tårnet.


Desværre var der en del tåget, så udsigten var ikke så god som sidst jeg var afsted.

På onsdag skinner solen og foråret kommer!

onsdag den 10. marts 2010

Nu medlem af Beijing Hikers!


Vandretur i pulversne! Her starter vi. Det er mig i den røde jakke og grønne hat.


Et stykke oppe er der en dæmning, vandet er stift og glat.



Op ad bjerget det går.



Her er vi på vej op til toppen.



Udsigten var hele den lange tur værd.

Det virker måske som en hurtig tur, men det tog sin tid. Turen ned var meget glat. der var vandrestaven en god hjælp. :)
Komme du en dag til Beijing så prøv en tur med http://www.beijinghikers.com/

mandag den 8. marts 2010

torsdag den 4. marts 2010

Take a hike

Nu må jeg jo hellere skrive noget igen, der er kommet en klage e-mail!

Jeg har nu også endelig foretaget mig noget! Jeg har været ude med Beijing Hikers! 15 km vandretur gennem landsbyer og hen til et stykke af "Den Store Mur". Nøøøøj, det var dejligt! Det kan jeg klart anbefale, og så var det dejligt at se noget udenfor Beijing.


Kastanjetræ, der sidder en kineser og beskærer det.


Der var stadig en smule sne, det ser jo flot ud.


En missil-fabrik, der ikke længere er i brug.


Kineser med trillebør.


Landsbyens øh male-maskine. Hvad hedder sådan en?


Så fik vi noget virkligt lækkert mad.


Den fine mur.


Udsigten er flot oppefra.


Der er stadig is på floden.


Her kan man gå videre hvis man har lyst. Ca. 6-7 km.


En flot ung mand. Ekstra-præmie hvis du kan gætte hvilket tegn jeg laver.

torsdag den 11. februar 2010

På besøg i DK

Jeg er på besøg i Danmark, det var rart at se Super Bowl med drengene. :)



Det er så koldt i Danmark at selv vejskiltene har tøj på!